Saturday, March 11, 2017

ေခါင္းထဲေရာက္လာေသာအေတြးမ်ား



ေမာင္တိုင္ပင္ကိုဗိုလ္ဆန္သည္ဟုပ်က္ရယ္ျပဳၾကပါတယ္--သိပ္ေတာ့မဆန္းလွပါ-- KG ကေန ၉ တန္းထိမႏၲေလးစိန္ပီတာမွာေက်ာင္းတက္ခဲ့ပါတယ္--အမွန္ေတာ့ ဘရာသာ ေတြကဂ်ာမန္ေတြမ်ားပါတယ္--ဒါေပမဲ့ KG တုံးကဆရာမေတြကေတာ့ ဘီးလတ္ ဂ်ဴးအႏြယ္ေတြမ်ားပါတယ္--စည္းကမ္းေပးတတ္ပါတယ္--အလိုလိုစည္းကမ္းကိုလိုက္နာသြားတတ္ေအာင္လုပ္ေပးတာျဖစ္ပါတယ္--ဗမာေတြၾကားအယ္လိုေနတတ္ထိုင္တတ္ေတာ့ စာအုပ္ႀကီးသမား--ဇီဇာေၾကာင္တယ္--ဗိုလ္ဆန္တယ္ (စိတ္ထဲမွာေတာ့ဒီေကာင္ဗိုလ္လမ္းနီးတဲ့ေကာင္လို႔ေျပာမွာအေသအခ်ာပါ) ဒါေတြဘာလို႔ေခါင္းထဲေရာက္လာလဲ? သိလား-- ဒီေန႔ထိေမာင္တိုင္ပင္ မနက္တိုင္ ဘရိတ္ဖတ္စ္ ကို ေပါင္မုန္ ့မီးကင္ေထာပတ္သုတ္ ကို ႀကိဳက္ႏွစ္သက္စြာစားေနဆဲပါပဲ--မုန္႔ဟင္းခါးစားစား အုန္းႏို ့ေခါက္ဆြဲစားစား ေပါင္မုန္႔ မီးကင္ေထာပတ္သုတ္ကေတာ့ မပါမေနရပါ-- အဲေထာပတ္ကလည္း တူတဆိပ္ ၾသစီ မွ-- ဆိုရယ္လစ္ေခတ္ ေနဝင္း လက္ထက္က ဘယ္ တူတဆိပ္ ဘူးကရမွာလဲ? အေတာ္ဒုကၡေရာက္ခဲ႔တာ--
ေမာင္တိုင္ပင္စိတ္ထဲမွာယခုတိုင္သတိရေနဆဲဆရာဆရာမေတြကေတာ့ Mrs Rustin, Mrs Hopwood, Teacher Jo Jo, ဆရာ William (senior), ဆရာဦးညီေမာင္, ဆရာဦးစံဝ, ဆရာ ဗင္းဆင့္, Brother Conrad, စာအုပ္ဆိုင္တာဝန္ယူရတဲ့ ဘရာသာ ဖက္တီး( ခြင့္လႊတ္ပါ အမည္ေရးေတးေတးျဖစ္ေနပါတယ္ သတိရၿပီ ဘရာသာ ဖူးလ္ဖတ္) တို႔အျပင္ကာယဆရာ ဆရာေဒးဗစ္,ပန္းခ်ီဆရာ ဦးလူတင္ တို႔ျဖစ္ပါတယ္--high school တုံးကဆရာေတြ ဘယ္လိုေၾကာင့္ ေခါင္းထဲေရာက္လာလဲဆိုေတာ့ ဆရာေတြရဲ႕ မွတ္ခ်က္ေတြေၾကာင့္ပဲ--ဆရာ William ဆိုရင္ last fellow six cuts ဆိုတဲ့စကား ကိုေက်ာင္းသားတိုင္းမွတ္မိျကမွာပါ--
၇တန္းေလာက္ေရာက္ေတာ့အေဖကေမာင္တိုင္ပင္တို႔ကို စြယ္စုံက်မ္း ၁၀ အုပ္တဲြဝယ္ေပးပါတယ္--ေမာင္တိုင္ပင္အေဖ က Encyclopaedia Britannicaစာအုပ္ကေစ်းအရမ္းႀကီးတယ္ -- ျမန္မာစြယ္စုံက်မ္းလည္းေကာင္းပါတယ္ဆိုုပီး ဖတ္ပုံဖတ္နည္း အေၾကာင္းအရာရွာပုံရွာနည္းကိုသင္ေပးပါတယ္--အဲဒီေခတ္အခ်ိန္အခါအရ ဆိုရင္ပညာတတ္မိဘတိုင္းကဝယ္ေပးၾကပါလိမ့္မယ္ထင္ပါတယ္--ေနာက္ေတာ့ အေၾကာင္းအရာရွာမဖတ္ေတာ့ ဘူး--တစ္အုပ္ခ်င္းစိတ္တိုင္းက်ဖတ္ေတာ့တာပါပဲ--စြယ္စုံက်မ္းေတြအေႀကာင္းေမာင္တိုင္ပင္အေတြးထဲေရာက္လာေတာ႔အခုေခတ္နဲ႔ မတူပုံ ကိုစဥ္းစားမိလာတယ္ေလ--အခုေခတ္က ကြန္ပ်ဴတာအင္တာနက္မွာ goggling ေပါ႔-- မသိတဲ႔သူေတာ႔မရွိပါဘူးထင္တယ္ေနာ္--
မန္းတကၠသိုလ္ဝန္းထဲ နတ္သွ်င္ေနာင္လမ္းအိမ္မွာ စာအုပ္စင္ကအေဖ့ကုတင္ေနာက္မွာရွိတယ္--မတ္ရပ္မီးတိုင္တစ္ခု နဲ႔ေဂ်းအထပ္ထပ္တက္ေနတဲ့ အစြပ္စြပ္ထားတဲ႔ပက္လက္ကုလားထိုင္တစ္ခုရွိတယ္-- အေဖကမီးတိုင္ဖြင့္ ပက္လက္ကုလားထိုင္ေပၚမွာထိုင္ၿပီးစာဖတ္တာ--lecture notes ေတြလည္းအဲလိုပဲေရးတာ-- နက္ျဖန္အတန္းရွိတယ္ ဆိုရင္ ညမွာ lecture notes ေရးုပီးမွသင္တာ-- ေဝဖို ့မဟုတ္ဘူး --စနစ္တက်သင္ႏိုင္ဖို႔မွတ္စု မွတ္ထားတာပါ-- ၿပီးရင္သူကိုင္ေနၾက သားေရအိတ္ထဲထည့္ ထား လိုက္တာပဲ-- ေမာင္တိုင္ပင္အစိုးရအလုပ္ကိုစဝင္ဖို႔ ရန္ကုန္မလာခင္ညမွာအေဖေျပာခဲ့တဲ့စကား ကိုဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ခဲ့ပါ--အလုပ္လုပ္ေနရင္းလည္း အစပထမပိုင္းမွာအခက္အခဲေတြ ့ရင္အေဖ့မွာၾကားခဲ့တဲ့စကားကိုသတိရမိခဲ့တယ္-- ဘာေျပာလဲဆိုေတာ့ " သားႀကီး အလုပ္လုပ္ရင္စနစ္တက်လုပ္ပါ--ေနာက္ၿပီးအလုပ္လုပ္ရင္အလုပ္ကိုဘယ္ေတာ့မွ မ်က္ေခ်မျပတ္ေစနဲ ့ " ဆိုတဲ့စကားပါ--မ်က္ေခ်ေလးမ်ားျပတ္မိရင္အလုပ္မွာဝ႐ုံးသုံးကားျဖစ္တတ္တာကိုမၾကာခဏၾကံဳ ခဲ့ရဘူးပါတယ္--ဘာလုပ္လုပ္ to do list ေလးကိုမနက္တိုင္းလုပ္မိတတ္တာေလးေခါင္းထဲေရာက္လာလို႔ပါ--
-ေမာင္တိုင္ပင္တို႔ ၁၀ တန္းေရာက္ေတာ့ ျပည္သူပိုင္သိမ္းေပမဲ့ အရွိန္ကရွိေနပါေသးတယ္ --အဂၤလိပ္စာ ျပဌါန္းစာအုပ္ က ေတာင္တက္တဲ့အေၾကာင္းျဖစ္တဲ့Annapurana စာအုပ္ျဖစ္ပါတယ္-- ဆရာ ေရာ္ဘင္ကသင္ပါတယ္ -- ေက်ာင္းသားေတြနားလည္သေဘာေပါက္ေအာင္သင္ႏိုင္ပါတယ္--ဆယ္တန္းမွာ အဂၤလိပ္ ကဗ်ာေတြေရးၾကပါတယ္ -ဆရာကအားေပးပါတယ္- သူငယ္ခ်င္းေဒါက္တာေက်ာ္စိန္က high-flown rhetoric ေတြနဲ႔ေရးေတာ့ ဆရာက simple English နဲ႔ေရးခိုင္းပါတယ္-- ေမာင္တိုင္ပင္က simple English နဲ႔ေရးေတာ့ဖတ္ေကာင္းပါတယ္-- အေၾကာင္းအရာေကာင္းဖို႔လည္း လိုတယ္ လို႔ေျပာပါတယ္ -- ေမာင္တိုင္ပင္ တိမ္ေတြအေၾကာင္းေရးတာေတာ့ မွတ္မိတယ္--ေမာင္တိုင္ပင္ဆရာ ဆရာေရာ္ဘင္ ေအးေအးေဆးေဆးနဲ႔ စာသင္တာ ကိုေခါင္းထဲမွာ အမွတ္ရ လာလို႔ ပါ။
ဆယ္တန္းမွာ ရည္စားစာကို အဂၤလိပ္ လိုေရးုပီးကြန္ဗင့္ေက်ာင္းသူေလးတစ္ေယာက္ကိုေပးဖို ့ေခ်ာင္းခဲ့ေပမဲ့ မေပးႏိုင္ခဲ့ပါဘူး-- ဒူးတုန္လက္တုန္ နဲ႔ ေမာင္တိုင္ပင္က ငေၾကာက္ ကိုး--ေနာက္ဆုံးကြန္ဗင္႔ေက်ာင္းမွာသူ႔ထက္အတန္းငယ္တက္ေနတဲ႔ ေညး ကိုေပးခိုင္းမလား လိုု႔ၾကံေသးတယ္-- ကမ႓ာႀကီးကက်ဥ္းက်ဥ္းေလးေနာ္-- စက္ဘီးနင္းခိုင္းၿပီး အခြင့္သာရင္စာဆင္းေပးမယ္ဆိုၿပီး အိမ္ေရွ ့ေခါက္တုန္႔ ေခါက္ျပန္ ပတ္ေပးခဲ့တဲ့ သူငယ္ခ်င္းေဒါက္တာ ရဲ ႔သားနဲ႔သူ ့သမီး အေၾကာင္းပါသြားတယ္-- ေမာင္တိုင္ပင္ ခုထိ မေတြ ့ရဲဘူး -- ရင္ခုန္သံ မခံႏိုင္ဘူး နဲ႔ တူတယ္-- ခမီးခမက္ ေတြကေတာ့ ငယ္တုံးကအေၾကာင္းေတြေျပာျဖစ္ခဲ့ရင္ ေမာင္တိုင္ပင္ ေရွ ့မ်က္ႏွာေနာက္ထားေတြ ့ရေတာ့မဲ့ ပုံပဲ-- ေအာ္ပဥၥမအရြယ္ ရဲ႕ရင္ခုန္သံကိုၾကားၾကလား ဟင္---

No comments: