Thursday, January 18, 2018

ပုဂၢလိကလက္ထဲကၿမန္မာဆန္စပါးလုပ္ငန္း (အဆက္)

ေစ်းႏွဳန္းမူ၀ါဒ


ေခတ္အဆက္ဆက္ကိုျဖတ္သန္းခဲ့သည့္ ျမန္မာ့ဆန္စပါးလုပ္ငန္းသည္ ျပည္တြင္း ဆန္စပါးေရာင္း ဝယ္မႈ တည္ၿငိမ္စြာတိုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးကို ဦးစားေပးခဲ့ပါသည္။ ယခုအခ်ိန္ ကာလ ဆန္စပါးလုပ္ငန္းကို ပုဂၢလိက က႑သို႔ လႊဲေျပာင္းေပးေနခ်ိန္၌လည္း ျပည္တြင္း ဆန္ေဈးအလြန္အမင္းျမင့္တက္မလာေရးကိုေဒသဆိုင္ရာအာဏာပိုင္အဖြဲ႔အစည္းမ်ားမွထိန္းခ်ဳပ္ကြပ္ကဲမႈေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေသာ္လည္းေခတ္ေဟာင္းအၿမင္အယူအဆၿဖစ္သည္႔အရံဆန္မ်ားၿဖင္႔ႀကားခံေရးမ်ားပါ၀င္ေကာင္းပါ၀င္ႏိုင္ပါသည္။ျပည္တြင္းဆန္ေဈးသည္ ႏိုင္ငံတကာဆန္ေဈးႏွင့္ႏိႈင္းယွဥ္လွ်င္အနည္းငယ္နိမ့္လွ်က္ရွိေသာေၾကာင့္ ေဈးမတက္လာေစရန္ ေစာင့္ၾကည့္ထိန္းခ်ဳပ္မႈမ်ား အမွန္လိုအပ္ပါ သည္။ ဤေနရာ၌ ႏိုင္ငံေတာ္သည္ အာရွရွိ အျခားႏိုင္ငံမ်ားနည္းတူ ျပည္တြင္းဖူလံုေရးကိုသာ ဦးစားေပး ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ဆန္စပါးသည္အာရွျပည္သူအားလံုးအတြက္အသက္ေသြးေၾကာသဖြယ္အေရးပါေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။ျမန္မာႏိုင္ငံသည္အနာဂတ္ကာလ၌ အာရွ၏ ဆန္ အိုးႀကီးျဖစ္လာႏိုင္သည္ဟုခန္႔မွန္းေျပာဆိုခ်က္မ်ားရွိေနရာစိုက္ဧကႏွင့္အထြက္ႏႈန္းတိုးတက္လာႏိုင္ရန္ အေျခအေနေပးေနဆဲျဖစ္သည့္အတြက္ ျပည္တြင္းဆန္ စားနပ္ရိကၡာဖူလံုေရးက ပထမ၊အျခားႏိုင္ငံမ်ားသို႔ပံ့ပိုးေရာင္းခ်ေထာက္ပံ့ေရးကဒုတိယဆိုသည့္အခ်က္ကိုကိုင္စြဲထားျခင္းသာ အမွန္ဆံုးျဖစ္ပါ လိမ္႔မည္။

ဆန္စပါးလုပ္ငန္းႏွင့္ပတ္သက္သည့္ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားကို လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္စုႏွစ္ ကာလမ်ားအတြင္း ျပဳလုပ္ခဲ့ရာတြင္ ျမန္မာဆန္စပါးစီးပြားေရးပညာရွင္အခ်ိဳ႕  ကျမန္မာႏိုင္ငံ အေနျဖင့္ေဈးကြက္စီးပြားေရးကိုေဖၚေဆာင္ က်င့္သံုးေနခ်ိန္၌ ဆန္စပါးကို ျပည္တြင္း ဖူလံုမွသာ ျပည္ပတင္ပို႔ေရးမူဝါဒအေပၚ ေဝဖန္သံုးသပ္မႈမ်ားျပဳလုပ္ခဲ့ ၾကၿပီး လယ္ယာ ထြက္ကုန္သီးႏွံတစ္ခုသည္ ႏိႈင္းယွဥ္အားသာခ်က္ (Comparative advantages) အရေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္စြမ္းအားရွိမႈ (Competitiveness) အေပၚ အေျခခံ၍ေသာ္လည္းေကာင္း ေလ့လာ သံုးသပ္တြက္ခ်က္၍ ျပည္ပတင္ပို႔မႈအေပၚဆံုးျဖတ္ သင့္ေၾကာင္း ေထာက္ျပေျပာဆိုေဆြးေႏြးခဲ့ၾကပါသည္။ ယင္းေထာက္ျပေျပာဆိုေနမႈမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဆန္ကုန္သည္တစ္ဦးက “ဆရာေရ၊ ပညာရွင္ေတြ ေထာက္ျပ ေျပာဆိုေန သလိုမ်ိဳး ကြ်န္ေတာ္တို႔စိုက္ပ်ိဳးသမွ် သီးႏွံေတြ ႏိႈင္းယွဥ္အားသာခ်က္ရွိလို႔ ျပည္ပတင္ပို႔ရ မည္ဆိုတာ က ျပည္တြင္းဖူလံုေရးကို ဦးစား မ ေပးသလိုမ်ိဳးျဖစ္ေနၿပီလားမသိဘူး“ ဟု ေမးျမန္းခဲ့ဘူးပါသည္။အဆိုပါပုဂၢိဳလ္သည္စာေရးသူတို႔အရြယ္ၿဖစ္သည္။စာေရးသူတို႔အသက္အရြယ္တမ္းပုဂၢိဳလ္အမ်ားစုသည္ globalization အေပၚယုံႀကည္မွဳအားနည္းႀကသည္။ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္အေတြးအေခၚအယူအဆမ်ားကိုဆုတ္ကိုင္ထားဆဲၿဖစ္ႀကပါသည္။

”ဟုတ္ပါတယ္။ တြက္ေခ်ကိုက္ရင္ပို႔၊ ျပည္တြင္းမွာ လိုအပ္ရင္ အျခားႏိုင္ငံက ျပန္ဝယ္စားမယ္ဆိုတဲ့ယူဆခ်က္ကေတာ္ေတာ္အႏၱရာယ္ ႀကီးပါတယ္။ ဆန္ဆိုတာကအသက္ေသြးေၾကာသီးႏွံ၊စီးပြားေရးသီအိုရီေတြကအျခားcashcropေတြမွာပဲသံုးသင့္တယ္ထင္ တယ္“ဟုအသက္ႀကီးႀကီးၫႊန္ၾကားေရးမွဴးတစ္ဦးကျပန္လွန္ေျပာဆိုသံလည္းႀကားခဲ႔ပါသည္။ျမန္မာ့ျပည္တြင္းဆန္ေဈးႏႈန္းသည္ႏိုင္ငံတကာဆန္ေဈးႏႈန္းႏွင့္ႏိႈင္းယွဥ္ပါကအၿမဲတန္းအနိမ့္ေဈးတြင္ပင္ရွိေနေသာေၾကာင့္ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ဆန္စပါးသီးႏွံသည္ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္စြမ္းအားအၿမဲျမင့္မားေနမည္သာျဖစ္ေပသည္။သို႔ရာတြင္ျပည္တြင္းစားနပ္ရိကၡာလိုအပ္ခ်က္ကိုထိခိုက္ႏိုင္ၿပီးပို႔ကုန္တိုးျမႇင့္ေရး႐ႈေဒါင့္တစ္ခုတည္းကိုသာဦးစားေပးလိုသည့္စဥ္းစားခ်က္သည္ႏိုင္ငံစားနပ္ရိကၡာဖူလံုေရး(national food security)အတြက္အလြန္အႏၱရာယ္ႀကီးမားေသာစဥ္းစားခ်က္ျဖစ္လာႏိုင္သည္ဟုသုံးသပ္ႀကပါသည္ယေန႔ဆန္စပါးစိုက္ပ်ိဳးထုတ္လုပ္ေသာႏိုင္ငံမ်ား၊ဆန္တင္သြင္းေသာႏိုင္ငံမ်ားအားလံုးသည္ျပည္တြင္းစားနပ္ရိကၡာဖူလံုေရး(foodsecurity)ကိုသာေရွ႕တန္းတင္ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည္ကိုေတြ႔ရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္းတစ္ဖက္ ၌ေခတ္မီ supply chain mechnism ကိုအသုံးၿပဳ၍ supply and demandကိုထိန္းညွိကာၿပည္တြင္း၌လည္းဖူလုံေစ၊ၿပည္ပသို႔လည္းတင္ပို႔ႏို္င္ေရးကိုမွ်တစြာေဆာင္ရြက္ႀကပါသည္။

ဆန္စပါးေစ်းႏွဳန္းမူ၀ါဒခ်မွတ္လုပ္ကိုင္ရာတြင္စိုက္ပ်ိဳးထုတ္လုပ္သူလယ္သမားမ်ားလည္းမနစ္နာေစရန္၊စားသုံးသူမ်ားအတြက္လည္းသင္႔တင႔္မွ်တေသာဆန္ေစ်းႏွုန္းၿဖစ္ေစရန္စသည္႔အစြန္းႏွစ္ဖက္ကိုေရွာင္ရွားလုပ္ကိုင္ႏိုင္ရန္အခ်က္အလက္ေပါင္းမ်ားစြာကိုစဥ္းစားထည္႔သြင္းတြက္ခ်က္ႀကရမည္ၿဖစ္ပါသည္။ထိုေႀကာင္႔အခ်ိဳ႔ေသာႏိုင္ငံမ်ားတြင္အာမခံေစ်း (guarantee price) ကိုအဖြဲ႔အစည္းမ်ားကစပါးထုတ္လုပ္ရာတြင္မ်ိဳး၊သြင္းအားစုမ်ား၊အလုပ္ သမားစရိတ္မ်ားကိုအေၿခခံကာထိုက္သင္႔ေသာအၿမတ္မာဂ်င္ၿဖင္႔တြက္ခ်က္၍ႏွစ္စဥ္ထုတ္ၿပန္ေပးေလ႔ရွိပါသည္။ၿပင္ပေစ်းသည္အာမခံေစ်းေအာက္ေရာက္ရွိသြားပါကအစိုးရအေနၿဖင္႔ အာမခံေစ်းၿဖင္႔၀ယ္ယူထားၿပီးရာသီခ်ိန္လြန္သည္႔အခ်ိန္ေစ်းတက္လာသည္႔အခါ၌ေပါက္ေစ်းၿဖင္႔ၿပန္ထုတ္ေရာင္းခ်င္ေရာင္းပါမည္။ဆန္ေစ်းကြက္ကိုထိန္းလို၍အာမခံေစ်းၿဖင္႔ ေရာင္း ခ်င္လည္းေရာင္းႏိုင္ပါမည္။
 
ျပည္တြင္း ဆန္ေဈးႏႈန္းမတက္လာေစေရးကို တင္းၾကပ္ေသာ ထိန္းခ်ဳပ္မႈျပဳ လုပ္ေနျခင္းသည္ လူဦးေရ၏ ၇၀% ရွိေသာ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ား၏ အက်ိဳးစီးပြားကို ဦးစားမေပးဘဲ စားသံုးသူမ်ားဖက္ကို မ်က္ႏွာလိုက္သည္ဟုယူဆၾကသူမ်ားလည္းရွိပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံေက်းလက္အိမ္ေထာင္စုမ်ားတြင္လယ္ယာမဲ့ေတာင္သူမ်ား၊သူရင္းငွားမ်ား၊ကိုယ္ပိုင္လယ္ယာေျမအလံုအေလာက္မရွိသူမ်ား၊စိုက္ပ်ိဳးေရးလုပ္ငန္းမလုပ္ကိုင္သူမ်ား၊အမ်ားအၿပားရွိေနပါသည္။ေလ့လာဆန္းစစ္ခ်က္တစ္ခုအရဆိုလွ်င္ေက်းလက္အိမ္ေထာင္စုမ်ား၏၅ပံု၃ပံုသည္လယ္ယာမဲ့မ်ားျဖစ္ေနသည္ဟုဆိုထားပါသည္။ထိုေၾကာင့္ေတာေန/ၿမိဳ႕ေနဆန္စားသံုးသူအားလံုးအလြယ္တကူဝယ္စားႏိုင္သည့္ဆန္ေဈးႏႈန္းျပည္တြင္းေဈးကြက္၌ျဖစ္ေပၚေစေရးသည္ဦးစားေပးရမည့္အခ်က္ဟုယူဆပါသည္။ျပည္တြင္း၌ဆန္ၾကမ္းေဈးႏႈန္းႏွင့္ဆန္ေခ်ာေဈးႏႈန္း(၂)မ်ိဳးရွိရာဆင္းရဲသားလူတန္းစားအမ်ားစားေနၾကသည့္ဆန္ၾကမ္းေဈးႏႈန္းမ်ားသိသာထင္ရွားစြာျမင့္တက္မလာေစေရးကိုသာထိန္းခ်ဳပ္ပါသည္။ျမန္မာႏိုင္ငံအေနၿဖင့္လည္း ဆန္ၾကမ္း (၂၅)%  ကိုသာ မ်ားမ်ား စားစား ျပည္ပ တင္ပို႔လွ်က္ရွိေသာေၾကာင့္ ျပည္တြင္းဆန္ၾကမ္းေဈးႏႈန္းကို တနည္း မဟုတ္တနည္း ထိခိုက္လာႏိုင္ျခင္းျဖစ္ပါ သည္။

No comments: