Sunday, June 4, 2017

ၿပဳၿပင္ထိန္းသိမ္းမွဳ

ေမာင္တိုင္ပင္တို႔ျမန္မာေတြျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈ maintenance နဲ႔ပတ္သက္ရင္အေတာ္အားနည္းခဲ့ပါတယ္။႐ုံးေတြမွာတျခားမၾကည့္ပါနဲ႔၊ ေမာ္ေတာ္ယဥ္ပဲၾကည့္ပါ။ စုတ္ျပတ္သတ္ေနေသာေမာ္ေတာ္ယဥ္ေတြလမ္းေပၚမွာေျပးလႊားေနတာေတြ႕ဘူးမွာပါ။ ေမာင္တိုင္ပင္ကိုယ္တိုင္႐ုံးကေပးလိုက္တဲ့တိုယိုတာ ဟိုင္းေအစ္ယဥ္နဲ႔တိုင္းေရာ့ျပဳတ္ၿပီးေမၿမိဳ ့ကျပန္အဆင္းမွာေခ်ာက္ထဲျပဳတ္က်ဘူးပါတယ္။ ကံေကာင္းလြန္း၍ယဥ္ေပၚပါသူ ၇ ဦးစလုံးေသကံမေရာက္သက္မေပ်ာက္ခဲ့ပါ။ညေန ေနဝင္ရီတေရာခ်ိန္ေမွာက္ေတာ့ အင္ဂ်င္ဝိုင္ေတြေခါင္းေပၚရႊဲနစ္ေနတဲ့ေမာင္တိုင္ပင္ကိုအေမွာင္ထဲမွာေသြးေတြနဲ႔ဂေယာင္ကတမ္းေလွ်ာက္သြားတယ္ လိုထင္ေနၾကတာေပါ့--ေအာက္ပိုင္းကိုေသခ်ာ ကိုင္ေပးလိုက္တဲ့ကား တဲ့ -- နီေပါႀကီးမွတ္မိေသးလား Unipual Unipual
ေခါင္းထဲမွာရွိတာကိုေျပာရရင္ဌာနဆိုင္ရာပိုင္စက္ပစၥည္းေတြကိုသက္တမ္းသတ္မွတ္ပါ။ အျပည့္အဝအသုံးခ်ပါ။ depreciation zero ေရာက္ခဲ့ ရင္ write off လုပ္ပစ္ပါ။ အသစ္တစ္ခုဝယ္ၿပီးတိုင္းႏွစ္စဥ္maintenance plan အတြက္ေငြေၾကးပါသတ္မွတ္ထားပါ။ log book ထားပါ။ ေျပာေတာ့သာလြယ္တာပါ။ လုပ္သူလည္းမရွိ -- စစ္ေဆးသူလည္းမရွိ ကားအိုကားေဟာင္းေတြ accident ျဖစ္ ဝန္ထမ္းေတြေသေၾက ဒဏ္ရာ ရၾကနဲ႔ ေအာ္ ငါ့ ကုသိုလ္ကံပဲ လို႔သာမွတ္ယူ လိုက္ၾကပါေတာ့တယ္။ ကားအိုကားေဟာင္းေတြလမ္းေပၚမွာေျပးေနတာဟာစက္သုံးဆီလည္းကုန္သလို အပိုပစၥည္းအတြက္လည္း သုံးေနရေတာ့ အသစ္ဝယ္တာမွတြက္ေခ်ကိုက္ပါမယ္။
ဒီေလာက္စည္းကမ္းစနစ္က်တဲ့ စင္ကာပူႏိုင္ငံမွာေတာင္ MRT ေတြ ဘတ္စ္ေတြ breakdown ျဖစ္ၾကတာကိုေတြ႕ ရပါတယ္။ တခါတရံအင္ဂ်င္နီယာ မဟုတ္တဲ့ ဝန္ထမ္းအႀကီးအကဲေတြဆို ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရး တင္ျပလႊာဆိုရင္ အာဂ်င္ဒါ ေနာက္ဆုံးပို႔ပစ္ၿပီး မေဆြးေႏြးၾကတာေတာင္ေမာင္တိုင္ပင္ေတြ ့ၾကံဳခဲ့ ဘူးပါတယ္။ maintenance ကိုအေလးမထားတဲ့ ႏိုင္ငံမွာ ဘတ္ဂ်က္ဆိုတာ ဂ်ာေအးသူအေမ႐ိုက္ ဆိုသလိုမ်ိဳးျဖစ္ေနမွာအေသအခ်ာပါ။

၁၇-၀၅-၂၀၁၇


Sho

No comments: