ႏိုုင္ငံေတာ္တည္ေဆာက္ၿပဳၿပင္ေရးမွာ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားနဲ႔အဖြဲ႔အစည္းမ်ားအႀကားေကာင္းမြန္ေသာအုုပ္ခ်ဳပ္မႈ (good governance) ၿဖစ္ေပၚလာေရးအတြက္္ ရုုံးစီမံခန္႔ခြဲမႈ (office management ) ကိုု ေခတ္မီတိုုးတက္
ေအာင္ေၿပာင္းလဲသင္႔ေႀကာင္း ေၿပာခဲ႔ၿပီးပါၿပီ။ ဒီကေန႔လူေၿပာသူေၿပာမ်ား ေရပန္းစားေနတဲ႔ one stop service OSS လိုုမ်ဳိးေပၚေပါက္လာဖိုု႔ကိုု ယခင္အစိုုးရ လက္ထက္မွာကတည္းကႀကိဳးစားခဲ႔ေပမဲ႔ ပီပီၿပင္ၿပင္
ေဆာင္ရြက္ ႏုုိင္ခဲ႔ ၿခင္းမရွိႀကေသးပါ။ ၁၀၅ မိုုင္ကုုန္သြယ္ေရးဇုုန္ဆိုုရင္အရင္အစိုုးရလက္ထက္ကတည္းက
OSS စနစ္ကိုုသုုံးပါတယ္။Good Governance Practice GGP ၿဖစ္လာလိမ္႔မယ္၊ တိုုးတက္မႈေတြၿဖစ္ေပၚလာ
လိမ္႔မယ္လိုု႔ ကိုုေမ ွ်ာ္လင္႔ထားေပးမဲ႔ အားမရဘူး။ဘာေတြၿဖစ္ေနသလဲဆိုုတာအားလုုံးအသိပါ။အခုုအထူး
စီးပြားေရးဇုုန္ေတြမွာOSSက်င္႔သုုံးမယ္လိုု႔သိရပါတယ္။ဒါေပမဲ႔ ဒီတခါဆက္ဆံရမဲ႔သူေတြကႏိုုင္ငံၿခားသား
investors ေတြၿဖစ္တဲ႔အတြက္ပီပီၿပင္ၿပင္ၿဖစ္ေအာင္လုုပ္ဖိုု႔လိုုပါမယ္။
ရုုံးတြင္းစီမံအုုပ္ခ်ဳပ္မႈဗ်ဴရုုိကေရစီ ပုုံစံအရ ရုုံးတစ္ရုုံးမွာအလုုပ္တစ္ခုုၿပီးေၿမာက္ဖိုု႔ရာမွာcase တည္ေဆာက္
ႀကရပါတယ္။ case ကို စာေရးသိုု႔မဟုုတ္အငယ္တန္းအရာရွိ ကတည္ေဆာက္ၿပီး အဆင္႔ဆင္႔တင္ၿပ ႀကရပါတယ္။ အခ်ဳိ႔ေသာဌာနေတြက dispatch လိုု႔ေခၚေနတဲ႔စာေပးစာယူဌာန ေတြ ဟာအားေကာင္း
ပါတယ္။စနစ္တက်ရွိပါတယ္။ caseတစ္ခုု၀င္လာရင္ထိပ္ဆုုံးကပုုဂၢိဳလ္ ဆီအရင္၀င္လာေလ႔ရွိ ၿပီး မွေအာက္ကိုုၿပန္ခ်ေပး တဲ႔ အခါ ေအာက္က case တည္ေဆာက္ၿပီးၿပန္တင္ၿပအဆုုံးအၿဖတ္ရယူပါတယ္။
၀င္လာတဲ႔ case ကရွင္းရွင္းလင္းလင္းရွိရင္ သိုု႔မဟုုတ္အေရးႀကီးရင္ အဆုုံးအၿဖတ္ကတခါတည္းပါ လာတတ္ပါတယ္။ တခါတရံ လုုပ္ငန္းသေဘာသဘာ၀ အရ ဟိုုးထိပ္ဆုုံး ထိပ္ ဆုုံးကပုုဂၢိလ္--
အထိအဆုုံးအၿဖတ္ရယူရပါတယ္။ ႀကိဳးနီစနစ္မ်ားတဲ႔ဌာနဆိုုရင္ အရင္ကေတာ႔ ၀န္ႀကီးအဆင္႔အထိ ရံဖန္ရံခါ ထိပ္ဆုုံး ကပုုဂၢိဳလ္အထိ တင္ၿပႀကရပါတယ္။ အခ်ဳိ႔ ဌာနမွာေတာ႔ေနစဥ္လိုုလိုပါမစ္ေပး
တာေတြ၊လိုုင္စင္၊ခြင္႔ၿပဳခ်က္ကိုု renew လုုပ္တာေတြ၊ ေထာက္ခံစာေပးတာေတြ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ပုုံ
စံေတြနဲ႔လုုပ္ရပါတယ္။ အခ်ဳိ႔ဌာနေတြက on line နဲ႔ေလ ွ်ာက္လိုု႔ရေအာင္ လုုပ္ေပးထားပါတယ္။
သိုု႔ေသာ္ဌာနတစ္ခုုဆိုုရင္ server ပ်က္ေနလိုု႔ ေငြသြငး္ခ်လံနဲ႔ ခြင႔္ၿပဳတာ ရက္အတန္ႀကာေနၿပီ။ ဒါကိုုသက္ဆိုုင္ရာေအာက္ေၿခ၀န္ထမ္း က ခြင္ ဖန္တီး ၿပီးေငြေတာင္း လိုု႔ ကာယကံရွင္ ကအင္တာနက္မွာ ေအာ္ လိုုက္တာဟိုုးေလးတေက်ာ္ၿဖစ္သြားပါတယ္။
အဲဒီလိုုမ်ဳိးဆိုရင္ေတာ႔ေအာက္ေၿခကိုုဘယ္အတိုုင္းအတာအထိလုုပ္ပိုုင္ခြင္႔ေပးထားတယ္ဆိုုရင္လုုပ္ရကိုုင္
ရေကာင္းပါတယ္။ၿမန္မာ ႏိုုင္ငံမွာလာဘ္ေပးလာဘ္ယူကိစၥကိုုတားဆီးကာကြယ္လိုုတာ ေႀကာင္႔ ၿဖစ္ေစ၊
လုုပ္ငန္းၿမန္ဆန္ေအာင္ၿဖစ္ေစ၊ဌာနေပါင္းစုုံပါ၀င္ၿပီးလုုပ္ငန္းေတြကိုုေဆာင္ရြက္ခိုုင္းတဲ႔အေလ႔အထရွိပါတယ္။
ဒီအခါမွာဌာနေပါင္းစုုံနဲ႔ ဆက္ဆံရေတာ႔လုုပ္ငန္းလာလုုပ္သူၿပည္သူအဖိုု႔ အခက္အခဲေတြႀကဳံ၊စိတ္ညစ္
လာေရာ၊ဘာမွမစဥ္းစားေတာ႔ဘူး၊ေဆးခါးႀကီးသုုံး လာဘ္ေပးလာဘ္ယူနဲ႔ ပဲေက်ာ္လႊားႀကပါတယ္။ဌာနတစ္
ခုုကreform လုုပ္လိုုက္တဲ႔ကိစၥမွာ ဌာနခ်င္း coordination မရွိတာေႀကာင္႔ထင္တယ္။အၿခားဌာနကေၿပာင္း
လဲလိုုက္တာကိုုမသိသလိုုပဲအရင္အတိုုင္းပဲလုုပ္ေနႀကတာေတြ႔ရပါတယ္။ဆိုုလုုိခ်င္တာကဌာနတစ္ခုုႏွင္႔တစ္ခုု
coordination မွာ အားနည္းေနတာကိုုေၿပာခ်င္တာပါ။ဥပမာ ႏုုိင္ငံၿခားမွာသြားအလုုပ္လုုပ္သူေတြကိုု ၁-၀၁-၂၀၁၂ ကစၿပီးအခြန္မေကာက္ေတာ႔ဘူးလိုေက်ညာခဲ႔ပါတယ္။ၿမန္မာႏိုုင္ငံကိုုခြင္႔ နဲ႔ ၿပန္လာသူေတြအ
ဖိုု႔အဲဒီရက္မတိုုင္ခင္အခြန္ကင္းရွင္းေႀကာင္းသံရုုံးကေထာက္ခံစာ လိုု မလိုုအသိေပးဖိုု႔ လိုုတယ္။ေလဆိပ္
immigration ေရာက္မွလိုုတယ္ဆိုုရင္စဥ္းစားႀကည္႔ပါ။ ေနာက္တစ္ခုုက ႏိုုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးကေတာင္ၿပည္ပမွာ ေရာက္ေနသူေတြၿပန္ လာဖိုု႔ဖိတ္ေခၚေနခ်ိန္မွာ ကိုုယ္႔ၿမန္မာႏိုုင္ငံ ကိုု ခဏၿပန္လာသူေတြကိုု အလုုပ္ကခြင္႔စာ ဘာလိုု႔ေတာင္းေနသလဲဗ်ာ။ၿမန္မာ ႏုုိင္ငံသား
ေတြပဲမဟုုတ္လား။ valid passport ရွိရင္ၿပီးတာပဲမဟုုတ္လား၊ ၿမန္မာ ႏိုုင္ငံမွာ ေနသူေတြႏိုုင္ငံၿခားသြား
လည္ၿပီး အိမ္ကိုုၿပန္လာႀကသူေတြလိုုသေဘာထားလိုု႔ မရဘူးလား။ ေမာင္တိုုင္ပင္ထင္ပါတယ္၊ဒါေတြအား
လုုံးဟာ စီမံခန္ခြဲမႈ စနစ္ေတြပါပဲ။ ေနာက္တစ္ခုု D Formလုုပ္ရတဲ႔ကိစၥပါ။ဒါလိုုေနေသးသလား၊သုုံးသပ္
ႀကည္႔သင္႔ပါတယ္။ ေမာင္တိုုင္ပင္ေရးေနရတာက အၿပင္ေလာက မွာ ေၿပာေနႀကလိုု႔ ၿပည္သူတစ္ေယာက္
အေနနဲ႔ ၿပည္သူေတြခံစားေနတာကိုုေဖၚထုုတ္ေရးတာၿဖစ္ပါတယ္။ ဌာနေတြကိုေထာက္ၿပေၿပာဆိုုေနတာ
မဟုုတ္ေႀကာင္းပါ။
ဒီေနရာမွာ ေမာင္တိုုင္ပင္ေၿပာခ်င္တာက လုုပ္ငန္းအတိမ္အနက္အရဘယ္အဆင႔္ထိ တက္သင္႔သလဲဆိုု
တာလုုပ္ငန္းကြ်မ္းက်င္သူ ညႊန္ႀကားေရးမႈးခ်ဳပ္ ၿဖစ္ေစ၊ ဦးေဆာင္ညြန္ႀကားေရးမႈးၿဖစ္ေစ နားလည္ရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။ အခုႏိုုင္ငံေတာ္မွာ ဒီမိုုကေရစီအုုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္စေနခ်ိန္ၿဖစ္ေတာ႔ ၀န္ႀကီး၊ဒုုတိယ၀န္ႀကီးဆိုုတာ
၀န္ႀကီးဌာနရဲ႔ မူ၀ါဒ ကိုုပဲကိုုင္စြဲထားရမွာပါ။ ေန႔စဥ္ စီမံအုုပ္ခ်ဳပ္မႈ (day to day mangement) မွာညႊန္ခ်ဳပ္နဲ႔ ဦးေဆာင္ညႊန္ႀကားေရးမႈး ေတြကပဲဆုုံးၿဖတ္အုုပ္ခ်ဳပ္ရမွာၿဖစ္ပါတယ္။အဆုုံးအၿဖတ္ကေအာက္
အထိဆင္းလာၿပီးလုုပ္ငန္းၿပီးေၿမာက္တယ္၊မၿပီးေၿမာက္ဆိုုတာကိုုကာယကံရွင္ပုုဂၢိဳလ္ကိုုၿဖစ္ေစ၊အဖြဲ႔အစည္းကိုုၿဖစ္ေစအသိေပးရပါတယ္။ အရင္ပါလီမန္ေခတ္ ဖြဲ႔စည္းပုုံအရ ၀န္ႀကီးဌာနတိုုင္းမွာ အၿမဲတန္းတြင္း၀န္( PermanentSecretary)တစ္ဦး
စီရွိတယ္။ သူက၀န္ႀကီးဌာနလုုပ္ငန္းနဲ႔ပတ္သက္လာရင္အကြ်မ္းက်င္ဆုုံးအရာထမ္းပဲ။ဒါကအဂၤလိပ္အစိုုးရ
ရဲ႔စီမံအုုပ္ခ်ဳပ္မႈပုုံစံ-----ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ နဲ႔ မဆလ ႀကား စနစ္သစ္အုုပ္ခ်ဳပ္ေရးအမွတ္ ၂ရဆိုုၿပီးၿပ
ဌါန္းသတ္မွတ္လာတယ္။ညႊန္ႀကားေရးမႈးခ်ဳပ္တိုု႔ ဦးေဆာင္ညႊန္ႀကားေရးမႈးတိုု႔စတဲ႔အေခၚအေ၀ၚေတြဟာအဲဒီ
စာအုုပ္ကိုုအေၿခခံေပၚလာတာပဲ။
ေနာက္ပိုုင္းစစ္အုုပ္ခ်ဳပ္ေရနဲ႔ တိုုင္းၿပည္ကိုုအုုပ္ခ်ဳပ္လာေတာ႔ အရပ္ဖက္ဌာနေတြကအုုပ္ခ်ဳပ္ေရးဟာ တပ္ပုုံစံလိုုလုုိ၊ စနစ္သစ္စီမံအုုပ္ခ်ဳပ္မႈအမွတ္ ၂၇ ပုုံစံလိုုလိုုနဲ႔ ဟိုုမေရာက္ဒီမေရာက္ၿဖစ္ကုုန္တဲ႔အၿပင္
စစ္အုုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုုေတာ႔တေသြးတသံအမိန္႔ နဲ႔ ၿဖစ္လာတာေနာက္ဆုုံးရုုံးလုုပ္ငန္းအခ်ဳိ႔ကိုုႏွုုတ္မိန္႔နဲ႔လုုပ္ရ
တဲ႔အထိေရာက္ခဲ႔ပါတယ္။ ဒီမိုုကေရစီအစိုုးရလက္ထက္ေရာက္တဲ႔တိုုင္ေအာင္ႏွုုတ္မိန္႔နဲ႔ခိုုင္းတာေတြရွိေနဆဲ
ၿဖစ္ပါတယ္။အရပ္ဖက္အုုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွာတပ္အုုပ္ခ်ဳပ္ေရးပုုံစံနဲ႔ သြတ္သြင္းလုုပ္၍သင္႔ေလ်ာ္မလား ?တပ္က
စီမံအုုပ္ခ်ဳပ္မႈကလက္ေအာက္ငယ္သားကိုုအမိန္႔နာခံတတ္ေအာင္စီမံအုုပ္ခ်ဳပ္တာပါ။ personal
managementၿဖစ္ပါတယ္။ဆြန္ဇူးဆိုုတဲ႔တရုုတ္စစ္သူႀကီး ရဲ႔ စီမံအုုပ္ခ်ဳပ္မႈ ပုုံစံကိုု စီးပြားေရးမွာသြတ္သြင္း
ခဲ႔တာကိုုဘာေၿပာမလဲလိုု႔ေစာဒကတက္ ႏိုုင္ပါတယ္။ဒါေပမဲ႔ ေမာင္တိုုင္ပင္ထင္တယ္၊ ဗ်ဴဟာ၊မဟာဗ်ဴဟာ အပိုုင္းကိုုပဲယူတာၿဖစ္ပါ လိမ္႔မယ္။ အရပ္ဖက္ ကရဲတိုု႔၊ အက်ဥ္းဦးစီး တို႔ မွာေတာ႔ personal management ပါ ပါတယ္။ကုုန္သြယ္ေရးတိုု႔၊ စီးပြားေရးတိုု႔ မွာ ေတာ႔ business management ကအဓိက ပဲ ထင္ပါတယ္။
အရင္တုုံးက၀န္ႀကီးဌာနတခ်ိဳ႔မွာ လက္စြဲ (manual )ေတြရွိပါတယ္။တေလာကဂ်ာနယ္ထဲမွာ ဖတ္ လိုုက္ရတယ္။အက်ဥ္းေထာင္ေတြကိုုလက္ရွိအေၿခအေနကေနပိုုေကာင္းေအာင္ၿပဳၿပင္တဲ႔အခါ ၿမန္မာႏိုုင္ငံအက်ဥ္းဌာနလက္စြဲ (prison manual) ကိုုမွီၿငမ္းကိုုးကားတယ္တဲ႔။အရင္တုုံးကေတာ႔ႏွဳတ္မိန္႔
နဲ႔ပဲစီမံအုုပ္ခ်ဳပ္တယ္နဲ႔တူတယ္။တယ္၊ဒါကလည္းႀကက္ေၿခနီတိုု႔ လူ႔အခြင္႔အေရးအဖြဲ႔အစည္းေတြက
၀င္လာေတာ႔ဒီလိုု manual ေတြဟာအသုုံး၀င္လာတတ္ပါတယ္။ဒီေနရာမွာစကားစပ္မိလိုု႔
ေဆြးေႏြးရရင္ႏုုိင္ငံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ prison ဆိုုတဲ႔စကားလုုံးေတာင္မ သုုံးႀကေတာ႔ပဲ correction centre လိုု႔ေၿပာင္းလဲသုုံးေနႀကေႀကာင္းသိရပါတယ္။ဒီမိုုကေရစီအစိုုးရလက္ထက္မွာ ဥပေဒ၊အက္၊
လုုပ္ထုုံးလုုပ္နည္း၊စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြဟာအသက္၀င္ပါတယ္။ဒါေႀကာင္႔လည္းဥပေဒ၊နည္းဥပေဒ၊အက္၊စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း၊ လုုပ္ထုုံးလုုပ္နည္းေတြ ေရးဆြဲၿပဳစုုေဆြးေႏြး ၿပဌါန္းသတ္မွတ္ ႏုုိင္တဲ႔လႊတ္ေတာ္ ၂ ရပ္ေပၚ လာတာပဲေလ။ အုုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာကိုုကိုုင္စြဲထားတဲ႔အစိုုးရအဖြဲ႔ နဲ႔ ၀န္ႀကီးဌာနေတြ၊ဌာနဆိုုင္ရာေတြကေတာ႔ ၿပဌန္းသတ္မွတ္ထားတဲ႔စည္းမ်ဥ္းေတြအတိုုင္းစီမံအုုပ္ခ်ဳပ္လုုပ္ကိုုင္ဖိုု႔တာ၀န္ရွိပါတယ္။
ဌာနတစ္ခုုကိုုကိစၥရွိလိုု႔ၿဖစ္ေစေထာက္ခံစာလိုုလ႔ိုုၿဖစ္ေစသြားခ်င္ရင္ ၿပည္သူေတြက know-how ကိုုသိ
ေအာင္လုုပ္ဖိုု႔မႀကိဳးစားႀကေတာ႔ဘူး၊ know-who ကိုုပဲႀကိဳးစားႀကေတာ႔တယ္လိုု႔ေၿပာစမွတ္ရွိေနတယ္။ ဌာနထဲမွာအေရးပါသူဘယ္သူနဲ႔သိလဲက ပိုုအေရးႀကီးတယ္။တိုုက္ရုုိက္မသိရင္ေတာင္တစ္ဆင္႔ၿပီးမွ တဆင္႔ အသိရွာသြားႀကရတယ္။ သြားရင္လည္းလက္ေဆာင္ေလးတစ္ခုုခုုယူသြားႀကေတာ႔လာဘ္ေပးလာဘ္ယူဆိုု
တာအဲဒီကစၿပီးအေၿခခံတာပဲ။
အဲဒီမွာ“ပြဲစား“ဆိုုတဲ႔ႀကားခံလူတန္းစားေပၚလာတာနဲ႔တူတယ္။ဒါဘာၿဖစ္ေနသလဲဆိုုရင္ဌာနေတြအေနနဲ႔ဌာန
ရဲ႔လုုပ္ငန္းေတြဘယ္လုုိလုုပ္သလဲဆိုုတာၿပည္သူေတြသိေအာင္အသိေပးဖိုု႔ပ်က္ကြက္ေနႀကလိုု႔ပဲၿဖစ္တယ္။
စဥ္းစားရန္ပ်က္ကြက္ၿခင္း၊လုုပ္ရန္ပ်က္ကြက္ၿခင္း တိုု႔ေႀကာင္႔သက္ဆိုုင္ရာလူႀကီးေတြမွာ တာ၀န္ရွိတယ္
လိုု႔ေမာင္တိုုင္ပင္ကိုုလူႀကီးတစ္ဦးကေၿပာဘူးပါတယ္။ case တစ္ ခုုဟာစားပြဲေပါင္းမ်ားစြာကိုု ၿဖတ္ၿပီးမွ အဆုုံးအၿဖတ္ေပးသူလက္ထဲေရာက္သြားကာအဆုုံးအၿဖတ္ရၿပီးတဲ႔ေနာက္စားပြဲေပါင္းမ်ားစြာကိုုၿပန္ၿဖတ္ဆင္း
လာရတယ္ဆိုုေတာ႔ လုုပ္နည္းစနစ္ဟာဘယ္ေလာက္ေတာင္ခြ်တ္ေခ်ာ္ေနသလဲဆိုုတာ--- စဥ္းစား
သာႀကည္႔ပါေတာ႔။ ၀န္ႀကီးဌာနတစ္ခုုမွာ၀န္ႀကီးကိုုယ္တိုုင္လုုပ္ငန္းတစ္ခုုနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးprocess
လုုပ္ပုုံကုုိေလ႔လာသုုံးသပ္ ကာဘယ္အဆင္႔ကိုုၿဖဳတ္၊ဘယ္အဆင္႔ကိုုတိုုက္ရုုိက္ၿဖတ္ဆိုုၿပီးသက္ဆိုုင္
သူေတြအားလုုံးေခၚ one stop service oss သေဘာလိုုမ်ဳိးလုုပ္ခိုုင္းလိုုက္တာအရင္၇ရက္ကေန၁၀ရက္
ေလာက္ႀကာတဲ႔အလုုပ္တစ္ခုုဟာ၃နာရီေလာက္နဲ႔ၿပီးသြားတယ္တဲ႔။ဒါ၀န္ႀကီးကိုုယ္တိုုင္ဆင္းလုုပ္စရာလား ? တာ၀န္ရွိသူေတြဘာလုုပ္ေနလဲ၊ဒီလိုုေမးခြန္းေတြေမးရေတာ႔ မလိုုၿဖစ္ေနၿပီ။
ၿမန္မာႏုုိင္ငံမွာၿပည္သူေတြ အမ်ားစုုကေတာ႔ ငါ လိုုခ်င္လိုု႔သြားတာ၊ငါဘာၿဖစ္ၿဖစ္သည္းခံရမွာပဲဆိုုတဲ႔ စိတ္ထားနဲ႔၀န္ႀကီးဌာနအသီးသီး ကိုုသြားတဲ႔အခါ ဒီလိုုသေဘာထားႀကပါတယ္။ လာဘ္လည္းမယူ၊ လာတဲ႔
ရည္ရြယ္ခ်က္ၿပည္႔ေအာင္ၿပံဳးၿပံဳးရႊင္ခ်ိဳခ်ဳိသာသာ နဲ႔ လုုပ္ေပးလိုုက္တဲ႔အခါ ၿပည္သူတစ္ဦး အဖိုု႔ ႀကည္ႏွဳးတဲ႔
ပီတိကိုုခံစားလိုုက္ရပါတယ္။သူတိုု႔ႀကည္ႏွဳးခံစားရတာေတြနဲ႔ တင္အားမရတဲ႔ အခ်ိဳ႔ၿပည္သူကေတာ႔ေပထက္
အကၡရာတင္ၿပီးဂ်ာနယ္ေတြပိုု႔ ၿပီး အၿခားၿပည္သူေတြပါ မ ွ်ေ၀ခံစားေစတတ္ပါတယ္။
ေမာင္တိုုင္ပင္ဘဏ္မွာလက္ေတြ႔ႀကံဳခဲ႔ဘူးပါတယ္။ဘဏ္ေငြစုုစာအုုပ္ေပ်ာက္သြားတဲ႔ customer တစ္ေယာက္ပါ။ၿဖစ္ခ်င္ေတာ႔ အစိုုးရဘဏ္ကစာအုုပ္ပါတၿပိဳင္တည္းေပ်ာက္သြားတာ။သူ႔ခမ်ာ ၂ ဘဏ္ကိုုဆက္ဆံလုုပ္ကိုု္င္ရတာၿဖစ္ေတာ႔ေမာင္တိုုင္ပင္ဘဏ္မွာဒီလိုုေပ်ာက္ရင္ဘာလုုပ္ရမလဲဆိုုတာ လုုပ္ငန္းစနစ္က ရွိေတာ႔ တာ၀န္ရွိသူခေလးမေလးကရွင္းၿပလိုုက္ေရာ၊သူလည္းခေလးမေလးေၿပာတဲ႔ အတိုုင္းလိုုက္လုုပ္ၿပီးၿပန္လာေတာ႔ ၁၅ မိနစ္ပဲႀကာတယ္။ဘဏ္စာအုုပ္အသစ္ကရသြားေရာ။ တၿခားဘဏ္မွာ (၁)လ ႀကာမွာ ၿပန္လာလိုု႔ ခ်ိန္း လိုုက္တယ္တဲ႔။ သူက ဘဏ္ကိုုေၿပာတာမဟုုတ္ဘူး။ ဂ်ာနယ္ထဲမွာ ေရးလိုုက္တာကို ဖတ္ရလိုု႔ုသိရတာ။ခေလးမေလးေခၚေမးေတာ႔သူလည္း ဘယ္သူကိုု လုုပ္ေပးလိုုက္ရလဲဆိုုတာေတာ္ေတာ္စဥ္းစားယူရတယ္။ဒါနဲ႔ခေလးမေလး ကိုု၀န္ေဆာင္မႈေကာင္းေကာင္းနဲ႔ လုုပ္ႏိုုင္လိုု႔ ဆုုခ် လိုုက္ရတယ္။လုုပ္ငန္းခြင္မွာၿပည္သူအမ်ားနဲ႔ဆက္ဆံလုုပ္ကိုုင္ရတာဆိုုေတာ႔ဒီလိုု
ခ်ီးက်ဴးခံရတာေတြမကပါဘူး။ ၀န္ေဆာင္မႈ
မေကာင္းလိုု႔ဆိုု ၿပီးလာတိုုင္တာေတြ ေမာင္တိုုင္ပင္အမ်ားႀကီးႀကဳံေတြ႔ခဲ႔ဘူးပါတယ္။အဲေတာ႔သက္ဆိုုင္သူ
ကိုုေခၚ --- ၿပင္စရာရွိတာကိုုခ်က္ခ်င္းၿပင္ခိုုင္းရပါတယ္။စနစ္မေကာင္းတာကိုုလာတိုုင္လိုု႔ေတာ္ေသးရဲ႔--လူပုုဂၢိဳလ္၀န္ေဆာင္မႈမေကာင္းလိုု႔လာတိုုင္ရင္တကယ္ေခါင္းကိုုက္စရာပါ။
ဒါေႀကာင္႔ဌာနတစ္ခုုေကာင္းဖိုု႔imageေကာင္းဖိုု႔ဆိုုတာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနတဲ႔၀န္ထမ္းေတြရဲ႔လုုပ္ရပ္ေတြတင္မကပါဘူး၊တာ၀န္
ရွိသူေတြအေနနဲ႔မိမိ ဌာန စီမံခန္႔ခြဲမႈစနစ္အပိုုင္းမွာ ဘာေတြၿပင္ရင္ ေကာင္းမယ္ ဆိုုတာ
အၿမဲစဥ္းစားလုုပ္ကိုုင္ေနဖိုု႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ အေရးႀကီးတာကၿပည္သူလူထုုနဲ႔ထိေတြ႔ဆက္ဆံေနရတဲ႔ ၀န္ႀကီးဌာန ေတြမွာလုုပ္ငန္းစီမံခန္႔ခြဲပုုံစနစ္ management system ဟာအေရးႀကီးပါတယ္။ တိုုးတက္တဲ႔ႏိုုင္ငံေတြမွာ လက္ကမ္းစာေစာင္ေတြ၊အင္တာနက္ on line ကေနၿပည္သူကိုုအသိ
ေပးပါတယ္။ public relation office/desk ေတြထားၿပီးလုုပ္ငန္းလာေဆာင္ရြက္တဲ႔အခါမွာ
ေခ်ာေမြ႔ေနေအာင္လုုပ္ေပးထားပါတယ္။ ခ်ိဳခ်ဥ္ေလးေတြက အစထားေပးပါတယ္။ၿမန္မာႏိုုင္ငံက
ပုုဂၢလိကဘဏ္အခ်ိဳ႔မွာဒီ လိုုစီစဥ္မႈေလးေတြေဆာင္ရြက္ေပးထားပါတယ္။ေအာက္ေၿခကေနစၿပီး
အလယ္အလတ္၀န္ထမ္းေလာက္ထိ လူမႈဆက္ဆံေရးမွာ အေနအထိုုင္အေၿပာအဆိုု
ကအစေလ႔က်င္႔ေပးထားပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ထိုုင္းလူမ်ဳိးေတြကအာဆီယံႏိုုင္ငံေတြထဲမွာ ပိုုၿပီး ေရွ႔ေရာက္ ေနတယ္ လိုု႔ ဆိုု ခ်င္ပါတယ္။ဒီကေန႔ အစိုုးရဌာန တစ္ခုုခုုကိုု know -who မလုုပ္ပဲသြားႀကည္႔ပါ။ အေပါက္၀မွာေယာင္လည္လည္နဲ႔ဘယ္သူ႔ေမးရမွန္းမ သိၿဖစ္ေနပါ လိမ္႔မယ္။ သေဘာေကာင္းကူညီခ်င္တဲ႔စိတ္ရွိတဲ႔ ၀န္ထမ္းနဲ႔ေတြ႔ရင္ေတာ႔ ကိုုယ္ေတြ႔ ခ်င္တဲ႔သူ၊ ကိုုယ္လုုပ္ ခ်င္တာ
ကိုုလုုပ္ေပးမဲ႔ စားပြဲေရွ႔ ကိုုေတာ႔ ေရာက္သြားပါ လိမ္႔မယ္။
အဲဒီမွာစေတာ႔တာပါပဲ။ တစ္ေခါက္ထဲနဲ႔ ၿပီး ခ်င္မွ ၿပီးပါမယ္။အမ်ားနဲ႔ဆက္ဆံရတဲ႔ပတ္စ္ပိုု႔ရုုံးကေတာ႔စနစ္က်
လာပါၿပီ။၀မ္းသာစရာေကာင္းပါတယ္။ လုုံၿခဳံေရးကိုု လည္းတစ္ဖက္ကလုုပ္ေနရေတာ႔ ဒါကိုု လည္း လိုုခ်င္
လိုု႔ သြားတဲ႔ ၿပည္သူ ကနားလည္ေပး ဖိုု႔ လိုုပါတယ္။တခါတရံရုုံးေတြမွာ လာဘ္ေတြဘာေတြေတာ႔မစားဘူး၊ အာဏာ ပါ၀ါၿပခ်င္သူေတြလည္းရွိတတ္ပါတယ္။ ေမာင္တိုုင္ပင္သိတဲ႔ ရုုံးတစ္ရုုံးကဆိုုရင္ အာဏာပါ၀ါၿပခ်င္
တဲ႔ အရာရွိ တစ္ေယာက္ရွိတယ္။ဆက္ဆံေရးအဆင္ေခ်ာေအာင္လက္ေဆာင္ပ႑ာေပး လိုု႔ ကလည္း မရ--
အေကာခံရမယ္။ လိုုခ်င္လိုု႔ လာတဲ႔သူေတြကိုုအလိုုလိုု မ်က္မုုန္းက်ိဳးေနတာ။မဟုုတ္တာလုုပ္တဲ႔ေကာင္
ေတြလိုု႔ ၿမင္တာ--သူနဲ႔မလႊဲသာ လိုု႔္ဆက္ဆံေနသူေတြအဖိုု႔ေတာ္ေတာ႔ ကိုုရြံ႔ရွာေနၿပီ။ဒါမ်ဳိးႀကေတာ႔
အထက္လူႀကီး ကအတြင္းစကားအၿပင္စကားနားေထာင္ၿပီး ဒီလိုုလူမ်ဳိး ကိုု လူအမ်ားနဲ႔မေတြ႔ ရတဲ႔ေနရာမွာထား ရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ ေမာင္တိုုင္ပင္ေၿပာလိုုတာကဌာနေတြဟာမိမိတိုု႔ဌာနေတြရဲ႔ ရုုံးလုုပ္ငန္းလုုပ္နည္းစနစ္ ေတြကိုု
ၿပန္လည္သုုံးသပ္သင္႔ပါတယ္။ အခ်ိန္အတိုုဆုုံးနဲ႔ဘယ္လိုုလုုပ္ေပးႏိုုင္သလဲဆိုုတာ စီစဥ္ႀကည္႔ၿပီး၀န္
ထမ္းေတြလည္းပါ၀င္လုုပ္ကိုုင္လာေအာင္ပထမေၿပာဆိုုစည္းရုုံးႀကည္႔လိုု႔မွ မရရင္ေနရာ
ကေၿပာင္းေရႊ႔ဖယ္ရွားသင္႔ပါတယ္။အတည္ၿပဳထားတဲ႔ စနစ္ကိုု နည္းလမ္းမ်ဳိးစုုံအသုုံးၿပဳၿပီး
ၿပည္သူလူထုုသိေအာင္လုုပ္ပါ။ မိမိရုုံးလုုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ေပးတာကိုု သိသာထင္သာၿမင္ေစတာဟာ official secret act ကိုုခ်ဳိးေဖါက္ၿခင္းမဟုုတ္ပါ။
No comments:
Post a Comment