Saturday, June 10, 2017

ဝန္ေဆာင္မႈ



Weekend Friday night birthday အထိမ္းအမွတ္မိသားစု dinner စားရေအာင္ JEM ကိုသြားၾကတာ Songfa  Bak Kut Teh ; Din Tan Fung; Soup restaurant; Thai Express စတဲ့နံမည္ႀကီးဆိုင္ေတြလိုက္ၾကည့္တာတစ္ခုမွ အဆင္မေျပဘူး--

ဒါနဲ႔ လူနည္းနည္း နဲမယ္ထင္တဲ့ ဗီယက္နမ္ဆိုင္SOPHO မွာ နာရီဝက္ေလာက္ေစာင့္ၿပီးတန္းစီရတယ္--ဗီယက္နမ္အမဲသားစားခ်င္တာနဲ႔အေတာ္ပဲျဖစ္သြားတယ္--ေစာင့္ေနရင္းဘာစဥ္းစားမိလဲ?  သက္လား?

အခုတေလာရန္ကုန္မွာေကာ ၁၁၅မိုင္မွာေကာ ကိုစိုးညီဆိုင္ Feel နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး all sort of complaints ေတြပိုစ္တင္လာၾကတာေတြကို ဦးေနာကသူ႔မန္ေနဂ်ာေတြဆီ ကိုထပ္ဆင့္ relay လုပ္လာတာေတြ႕ရပါတယ္-- ျပႆနာကေတာ့ အစားအစာမွာတာၾကာတာ အစားအစာေတြေစ်းႀကီးတာ ေငြမွားတြက္တာ  ေခၚရင္မၾကားခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနတာ စသည္ျဖင့္ ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ complaint ေတြမ်ားပါတယ္--

ေမာင္တိုင္ပင္ကေတာ့ ဝီတိုရီယေဆး႐ုံေရွ  ့ကFeel ေရာက္ရင္ စားပြဲထိုးခေလးေတြကို ခင္ခင္မင္မင္ပဲမင္းတို႔ ဦးေနာဘာလုပ္ေနလဲ လို႔ ေမးလိုက္ပါတယ္-တကယ္ေတာ႔ဒါဟာ ဒစ္ပလိုေမစီ ပါ။-ခဏခဏေဇာ္ဝင္းဦးတို႔နဲ႔လာေနၾကျဖစ္ေနေတာ့ မ်က္မွန္းကတန္းမိေနတယ္-ဒါေပမဲ႔ေမ႔သြားႏိုင္တယ္။ မင္းတို႔ဆရာေဘာ္ဒါ ဆိုတာတစ္နည္းတစ္ဖုံအသိေပး လိုက္တာပါပဲ။ -အဲေတာ့ဝန္ေဆာင္မႈနဲ႔ပတ္သက္လို႔ျပႆနာႀကီးႀကီးမားမားမရွိလွဘူး--ဒါေပမဲ့ မိတ္ေဆြေတြသြားစားတဲ့အခါ စားပြဲထိုးရွာရတာနည္းနည္းေတာ့ၾကာတတ္တာေပါ့--တခါ စိုးညီတပည္႔ေက်ာ္ ဖြားပုနဲ႔သြားဆုံမိေတာ့ဦးေနာသြားေျပာတယ္ နဲ႔ တူတယ္--ေပါက္ခ်လာတယ္-- က်ေနာ္က သူ႔ ကိုသူ ႔ဆိုင္လာရင္သိပ္ေတြ႕ခ်င္တာမဟုတ္ဘူး-အလကားစားခ်င္လို႔ ေဘာစ္ ကိုေမးတာမ်ိဳး မၿဖစ္ခ်င္ဘူး။- ခေလးေတြကိုသူတို႔ ေဘာစ္သူငယ္ခ်င္းဆိုတာသိေအာင္ျပန္ ေႏႊးေပးတာ-- မေတြ႕တာၾကာေတာ့လည္း မ်က္မွန္းမတန္းေတာ့ဘူးျဖစ္တတ္ပါတယ္။--က်ေနာ္တစ္ခါေရးဘူးပါတယ္--ဦးေနာမွာ အင္မတန္လူရည္လည္တဲ့ တပည့္ေတြရွိပါတယ္--

ဦးေနာလည္းတပည့္ေတြ ဝန္ေဆာင္မႈမွာညံ ့လာေတာ့စားသုံးသူေတြကိုအားနာလာတယ္နဲ႔တူတယ္--မ်က္ႏွာလည္းမေကာင္းရွာဘူး--ေမာင္တိုင္ပင္လည္းဦးေနာဆိုင္မေရာက္တာၾကာလွေပါ့--လြမ္း လိုက္တာ--အရင္ကဆိုရင္ သူကိုယ္တိုင္ထမင္းေႀကာ္ေကြ်းတယ္။ မီးဖိုေခ်ာင္--cashier-- စားပြဲထိုး စသည္တို႔အၾကား Interaction စနစ္တက်မရွိတာလည္းပါလိမ့္မယ္ထင္တယ္--

တစ္ခုေျပာခ်င္တာက ဦးေနာရဲ႕ restaurant size က လူေတြက်လာခ်ိန္ၾကရင္မႏိုင္မနင္းျဖစ္ေနတာလားေတာ့မသိဘူး-- ၁၀ မိုင္က Feel ဆိုရင္ size ေသးသြားေအာင္ split လုပ္သင့္လားမသိပါ--peak hour ဆိုတာေတာ့ရွိမွာပါ-- breakfast အခ်ိန္ lunch အခ်ိန္ စသည္ျဖင့္လူက်ခ်ိန္ေရာက္လာရင္ ဝန္ေဆာင္မႈ ကို မလစ္ဟင္းရေအာင္ဘယ္လိုလုပ္သင့္လဲဆိုတာအေျဖရွာဖို႔ပါပဲ--ဥပမာ Feel Gandamar;  Feel Kumudra စသည္ျဖင့္ အခန္းကိုပိုင္းျခားၿပီး ဝန္ေဆာင္မႈကိုေဆာင္ရြက္ေစဖို႔လိုမလား--အင္းေျပာသာေျပာရတယ္-- စဆရက  လုပ္တယ္လည္းထင္မွာစိုးတယ္--ဦးေနာရဲ႕ အေတြအၾကံဳေတြဟာအဖိုးမျဖတ္ ႏိုင္ေပမဲ့ ဆိုင္အေရအတြက္မ်ားလာတဲ့အခါ မႏိုင္မနင္းမ်ားၿဖစ္ေနသလား လို႔ပါ။

လူက်ခ်ိန္ျဖစ္တဲ့ lunch အခ်ိန္ dinner အခ်ိန္ ေတြမွာ shopping mall ရွိ စားေသာက္ဆိုင္ေတြေရွ  ့မွာလူေတြတန္းစီေနၾကတာ စင္ကာပူအတြက္မ႐ိုးလွေသာျမင္ကြင္းျဖစ္ေနေပမဲ့ Feel လိုဆိုင္မ်ိဳးမွာေတာ့ စားပြဲထိုးမ်ားဝန္ေဆာင္မႈ ေၾကာင့္ ျပႆနာအနည္းငယ္ ျဖစ္ေပမဲ့ customer ကိုေက်နပ္ေအာင္လုပ္မဲ့ အစီအစဥ္ေတြလည္းရွိမွာပါ--

အရင္တစ္ရက္ကေျမးအႀကီးေက်ာင္းပိတ္လို႔ McDonald မွာhappy meal စားခ်င္တယ္ဆိုလို႔လိုက္ပို႔တာ ခုံအျမင့္ေပၚမွာထိုင္စားေနတုံး ေဆာ့လိုက္ေတာ့ေခ်ာ္က်တာ--ဒလိမ့္ေခါက္ေကြးပဲ-- လက္က်ိဳးထားတာမၾကာေသးေတာ့ အဖိုးပါ shock ရသြားတယ္ ခေလးလည္းဘာမွမျဖစ္ေပမဲ့သူလည္း shock ရသြားတယ္--ဆိုင္ကဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္ေရာက္လာၿပီး ခေလးကို ဘာျဖစ္သြားလဲဂ႐ုတစိုက္ေမးတယ္ -- အိုက္စကရင္လည္းတစ္ဖက္စားပြဲပါေရာက္သြားၿပီးေပပြကုန္ေရာ-- ခ်က္ခ်င္းခေလးကို ေရတိုက္တယ္-- အိုက္စကရင္တစ္ခု ထပ္လာေပးတယ္ -- ခေလးက shock ရသြားၿပီးထပ္မစားေတာ့ ပါဘူး--အမွန္ေတာ့ ကိုယ့္ခေလးက hyper-active child ဆိုေတာ့ တစ္စကၠန္႔အၿငိမ္မေနႏိုင္ဘူးေလ--အဖိုးကဆူမွာစိုးလို႔It's okay it's okay နဲ႔တဖြဖြေျပာေသးတယ္--ဒါကၾကံဳ လို႔ေျပာတာပါ-- ဝန္ေဆာင္မႈ service ဆိုတာ customer တိုင္းကိုရာႏႈန္းျပည့္ ေက်နပ္ေအာင္ လုပ္ေပးဖို႔ ဆိုတာမျဖစ္ ႏိုင္ပါ--Singapore Airlines ဆိုရင္ customers ေတြကိုေကာင္းမြန္ေသာ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားေပးမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း customers ဖက္ကလြန္ကဲစြာေတာင္းဆိုမႈမ်ားျပဳလုပ္လာမည္ဆိုရင္ျပဳလုပ္ေပးလိမ့္မည္ မဟုတ္ ဟု ႀကိဳကန္ထားေသာ slogan ကိုပင္အသုံးျပဳအသိေပးထားပါတယ္--

ဝန္ေဆာင္မႈ ဆိုလွ်င္စားေသာက္ဆိုင္မ်ားတြင္မကပါဘဏ္မ်ားေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားကားလိုင္းမ်ားအားလုံးပါဝင္ပါတယ္-- စားေသာက္ဆိုင္ကေတာ့ ေခါင္းအစားဆုံးျဖစ္ပါလိမ့္မည္-- ဆိုင္ေတြ သိပ္မ်ားေနလွ်င္လည္း Pareto theory အရ ဘယ္ဆိုင္ကိုကိုယ္ကေသခ်ာစြာအာ႐ုံထားလုပ္ဖို႔ လည္းတစ္ဖက္မွာစဥ္းစားႏိုင္ပါတယ္--

ေမာင္တိုင္ပင္
၀၉-၀၆-၂၀၁၇

No comments: